Vďačnosť je postoj k životu, ktorý sa každým dňom a každým jedným vyjadrením vďačnosti prehlbuje. Prinášame vám 9 tipov, ktoré vám pomôžu zamyslieť sa nad zvykmi a postojmi. Svoje postoje môžete upraviť tak, aby vám priniesli do života spokojnosť, umenie vďačnosti, a v konečnom dôsledku uvoľnili napätie a stres.

Enjoying the sun

1. Som vďačný za…

Každý deň si urobte chvíľku na vyjadrenie vďačnosti, aj keď sa máte pocit, že sa vám do toho nechce. Vďačnosť nie je pocit, je to postoj k životu a jej vyjadrovanie je o zvyku. Napíšte si, za čo ste vďační, alebo to niekomu povedzte. Napríklad večer pred zaspaním sa pred „dobrú noc“ ľahko zmestí otázka: Za čo si dnes vďačný/-á?

2. Rozdávajte komplimenty

Buďte štedrí slovami. Chváľte a rozdávajte komplimenty dnes, nie zajtra a nabudúce.

3. Celoživotná láska k ľuďom

Udržujte si pozitívnu mienku  o tých, ktorých máte radi. Marcel Zentner z univerzity v Ženeve, hovorí, že to je to spôsob, ako si udržať celoživotnú lásku k ľuďom.

4. Trénujte si všímavosť

Všímavosť, alebo v súčasnosti moderný výraz mindfulness. Byť všímavý, znamená žiť tu a teraz. Prežívajte naplno čo robíte, všímajte si, čo rozprávate.

Irvin Yalom v knihe Léčba Schopenhauerem o žití tu a teraz napísal: „Toto je ono, toto obdobie, dnešný deň – toto je to , čo chcem! Toto sú tie staré zlaté časy, práve teraz. Chcem zostať v tomto okamihu, na tomto mieste chcem zapustiť korene. … Vždy veril, že šťavnatejšie sústo života naňho ešte len čaká, a túžobný okamžik vždy videl v budúcnosti–v dobe, keď bude starší, múdrejší, bohatší. Až raz prišiel okamih, čas veľkého obratu, náhly začiatok túžby po tom, čo bolo.“

5. Chráňte si svoj čas

Hovorí sa, že najcennejšie, čo môžete niekomu dať, je čas. Chráňte si ten svoj pre ľudí a činnosti, ktoré stoja za to. Buďte vďačný za každý okamih dňa. Naučte sa hovoriť NIE, a nepovoľte ani pod tlakom.

6. Odpúšťajte s ľahkosťou

Odpustiť zranenia, urážky a nedorozumenia sa môže zdať ťažké.  Odpúšťajte a spracovávajte hnev efektívne. Čistite si myseľ od negativity, ktorá ťahá človeka dolu, najmä z mysle vypustite krivdy a zranenia z minulosti. Nechajte si iba vďačnosť za to, čo vás tieto skúsenosti naučili. Urobíte tak dobre nielen druhému človeku, ale najmä sebe.

 „Život nie je spravodlivý, ale je stále dobrý.“ Regina Brett. 

7. Prajte ľuďom dobré

Zastavte sa počas dňa a myslite na niekoho, koho máte radi a poprajte mu v mysli šťastie. Prinesie to radosť aj vám. Prajte dobro aj ľuďom, ktorým ste ublížili, ale aj tým, ktorí ublížili vám.

8. Hľadajte v ľuďoch to najlepšie

Podobne ako v predchádzajúcom bode, aj tento sa týka interakcie s inými ľuďmi. Výskumy ukazujú, že kvalitné medziľudské vzťahy patria medzi najvýznamnejší faktor pri zvládaní stresu, a pri budovaní životného šťastia. Vyhýbajte sa ľuďom, ktorí vás oberajú o energiu a rovnováhu.

9. Všímajte si maličkosti

Zastavujte sa počas dňa a všímajte si maličkosti. Vône, pocity, príjemné myšlienky. Tešte sa zo života, lebo je krásny.

Zameraním sa na pozitívne veci, a vďačnosť za ne, sa naša myseľ naučí sústrediť na príjemné a dobré. Úžasný efekt na váš život a šťastie bude mať aj to, keď si vyberiete iba niektoré body, a počas 21 dní (toľko trvá vytvorenie návyku) ich budete praktizovať.

Máte problém so vzťahmi? Chceli by ste si viac rozumieť? Kontaktujte nás.

Meranie stresu, Poradenstvo, Prieskumy a analýzy.

 

Zdroj, voľne podľa: psychologytoday.com
Zdroj, obr.: transition.hw.ac.uk, denisehughes.org, sheknows.com

Komentáre

komentáre

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach