Relax nie je len sladké ničnerobenie s vyloženými nohami pred zapnutou televíziou. Cieľom plnohodnotného relaxu je harmonizovať emócie aj myseľ a pociťovať vyššiu mieru pohody za každých okolností. Ponúkame vám pár jednoduchých tipov!

Hovoríte si, že sa to nedá, keď je váš šéf veľmi direktívny a vyžaduje kvantum práce? Neviete zachovať pokoj, keď vás vytočí vaša polovička, deti či nepríjemný sused? Dostanete sa ľahko do stresu, reagujete prcho, podráždene a „vytočí“ vás každá maličkosť? Pravdepodobne ste sa ocitli pod veľkým náporom povinností a už ste vyčerpaní. Ochráňte sa pred úplným vyhorením a naučte sa správne relaxovať. Niekedy stačí tak málo…

1. Dýchajte

Znie to skutočne ako klišé, ale jedna z relaxačných techník, ktorú v Inštitúte stresu ponúkame svojim klientom, je nácvik správneho dýchania. Neverili by ste, ako vás takáto drobnosť dokáže upokojiť. Naučíme vás, ako stres jednoducho „predýchať“. Efektívna metóda je 5+2+5. Čo to znamená? Hlboký nádych v priebehu 5 sekúnd, 2 sekundy podržíme dych a zapojíme výdych v trvaní 5 sekund. Táto technika pomáha upokojiť organizmus v priebehu pár minút.

Naopak, ak dýchate plytko a rýchlo, napätie sa hromadí v oblasti krčnej chrbtice, čo spôsobuje nedostatočne pracujúce lopatky a svaly. Následkom je zhoršenie po fyzickej aj psychickej stránke.

Prechádzka cás dokáže odbremeniť od stresu.

2. Prejdite sa

O pozitívnych účinkoch prechádzky sme písali už skôr. Ako to funguje? Pri prechádzke sa vaše telo uvoľní, uľaví sa očiam, benefity pocíti váš kardiovaskulárny systém, telesná kondícia aj dýchanie a taktiež sa vám po dobrej prechádzke bude aj lepšie spať. Nenabádame vás na dlhé túry. Počas pracovného dňa stačí, keď sa v rámci obednej prestávky prejdete okolo budovy, pri priľahlom jazere, v tichých uličkách alebo jednoducho budete na vzduchu a budete sa hýbať. Vyskúšajte to, hneď sa vám bude lepšie pracovať.

Aké je vaše „šťastné miesto“?

3. Urobte si mentálnu prestávku

Ak nemôžete opustiť pracovisko, ukradnite si pár minút, zatvorte oči a vizualizujte si predstavy, miesta alebo pocity, ktoré vás upokojujú alebo vám dodávajú silu. Pre niekoho to môže byť obraz šumiaceho oceánu, pre iného hory zaliate slnkom, niekomu stačí pomyslieť si na svoju lásku, deti alebo nový kvet v obývačke. Časom si z takéhoto úniku na „šťastné miesto“ môžete vypracovať schopnosť, ako rýchlo a účinne zatočiť so stresom.

4. Pozrite sa na veci z iného uhla pohľadu

Často sme do stresových situácií tak ponorení, že zabúdame vnímať, že niekedy nemusia spôsobovať až takú záťaž, akú im pripisujeme. Na každý problém alebo situáciu existuje riešenie, východisko. Ak dokážete získať nadhľad, uvidíte situáciu aj z inej perspektívy. Niekedy nám totiž vzniknutý stres  zabraňuje pozrieť sa na veci reálnejšie. Možno pochopíte, že to až taký veľký problém v skutočnosti nie je a prestanete si z toho robiť ťažkú hlavu. Nie nadarmo sa hovorí, že ak nejde o život, nejde o nič…

 

Naučte relaxovať vaše svaly a za odmenu sa zbavíte stresu.

5. Progresívna svalová relaxácia

Stretli ste sa už niekedy s takýmto pojmom? Ide o účinnú relaxačnú techniku, počas ktorej uvoľňujete a sťahujete svaly určitej skupiny, a tým napomáhate uvoľniť napätie. Poviete si, že čo už len na tom môže byť anti-stresové? Dokážeme vás takúto techniku naučiť a potom nám dáte určite za pravdu! Jedným z riešení môže byť aj počítačový relaxačný tréning, ktorý pomôže zabezpečiť osobnú rovnováhu, zvýši energiu a chuť do života. Takúto relaxačnú techniku môžete taktiež absolvovať u nás a pochopiť, že stres nemusí byť taký veľký strašiak. Stačí len vedieť, ako s ním rýchlo skoncovať.

Autor: redakcia IS
Zdroj foto: stocksnap.io

 

Komentáre

komentáre

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach