Feldenkraisova metóda zlepšuje vnímavosť, orientáciu a v neposlednom rade pomáha od bolestí.

K vytváraniu veľkých vecí a zlepšení nás často vedú životné situácie, pričom výsledky sú v takýchto prípadoch doslova jedinečné. Takto napríklad vznikla aj celosvetovo uznávaná Feldenkraisova metóda, ktorej tvorca Moshé Feldenkrais trpel zranením kolien.

Čím je výnimočná?

Pri tvorbe Feldenkraisovej metódy využil autor svoje poznatky z bojových umení, fyziky, biomechaniky, fyziológie, biológie, neurovied, psychológie a empirického skúmania pohybových procesov. Metóda odstraňuje obmedzenia v pohybe a zmierňuje rôzne druhy bolesti prostredníctvom lepšieho vnímania svojho tela.

Lekcie Feldenkraisovej metódy obsahujú množstvo cvičení, ktoré zlepšujú vnímavosť, orientáciu a obracajú pozornosť do vnútra nášho tela. Rozsahom malé, pomalé a vedome vykonávané pohyby priamo oslovujú nervový systém a umožňujú jeho modelovanie. Dochádza tak k odstráneniu prebytočného napätia a v procese terapie tak odzneje veľké množstvo bolestí a problémov, s ktorými ľudia bojujú. Metóda pomáha napríklad športovcom a tanečníkom zlepšovať ich výkony, ale môže byť prospešná aj po úrazoch alebo pomôcť s rôznymi zdravotnými problémami.

Čo sa pri Feldenkraisovej metóde robí? Vyskúšali sme ju za vás

Táto účinná metóda sa cvičí napr. v Bratislave v menšej skupine, pričom lektor vás slovne sprevádza celú hodinu. Začínate v ľahu a postupne si uvedomujete ako ležíte na zemi. Divné? Jednoduché? Áno, nebudeme vám protirečiť s pojmom divné. Po prvýkrát asi nebudete chápať, ako vám má tento spôsob cvičenia pomôcť. Postupne si však uvedomíte, že ležíte úplne vykrivene a môžete cítiť ľavú a právu stranu vášho tela rozdielne. Po hodine sa tento pocit akoby zázrakom vytráca a vy odchádzate uvoľnení a vyrovnaní ako lata.

Pre zvýšenie účinku Feldenkraisovej metódy je poďla skúseného lektora potrebná kontinuita a odhodlanosť. V niektorých prípadoch problémy odznejú po dvoch, troch cvičeniach, v iných je potrebná pravidelná terapia aspoň raz za dva týždne.

Pravidelným cvičením postupne zistíte, že ste objavili seba, budete sa vedieť lepšie koncentrovať, relaxovať a pri chôdzi alebo cvičení si uvedomíte lepšie každú časť svojho tela.

Dvoma slovami, je to zázračné cvičenie, ktoré určite odporúčame tým, ktorí majú problémy s chrbticou, nervovým systémom, radi by sa zrelaxovali a vniesli do svojich zaužívaných spôsobov pohybu nápravu a uvoľnenie.

Chcete sa naučiť relaxačné techniky v Inštitúte stresu? Kontaktujte nás a dohodneme si stretnutie.

 

Zdroj tit. obr.: feldenkraismethod.com

Komentáre

komentáre

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach