Prvé štyri typy sme priniesli v predošlom článku.

 

5. Nezabúdajte na prestávky (Pamätajme na to, že prestávky vedú k zvýšeniu produktivity)

Mojou prestávkou odpoludnia je pohybová prestávka. Najčastejšie chôdza alebo nordická chôdza. Prechádzka prírodou je kľúčom k mojej produktivite. Niektoré štúdie poukazujú na to, že ak sme chorí, pobyt v prírode má ozdravný charakter.

Napríklad ak sme v strese, viaceré relaxačné techniky využívajú obrazy prírodnej krajiny, vďaka čomu dochádza k zníženiu tepu, relaxácii svalov a znovu nadobudnutiu pokoja. Naviac, prírodné svetlo povzbudzuje tvorbu melatonínu, ktorý nás môže udržať povzbudených dlhší čas.

6. Večerajte so svojimi blízkymi

Výskumy naznačujú pozitívny vplyv spoločných trávených večerov v ochrane detí pred nástrahami modernej spoločnosti (drogy, alkoholizmus, riskantné sexuálne správanie, poruchy trávenia).

Príprava spoločného jedla je pre partnerov úžasnou príležitosťou porozprávať sa o denných aktivitách, zasmiať sa, udržiavať sa vo vzájomnom kontakte.

7. Zaveďte si predvídateľný spánkový režim bez technológií

Spánková rutina je významný faktor, ktorý dáva najavo organizmu a mysli, že sa blíži čas odpočinku. Vynikajúcim doplnkom spánkovej rutiny môže byť relaxačná hudba, započúvanie sa do okolitej prírody alebo horúca vaňa.

V mojom ponímaní spánková rutina vyzerá nasledovne. O 21 vypínam všetky zariadenia, prečítam si knihu, zapínam na telefóne letový režim a poberám sa do sprchy alebo vane. O 22 sa snažím pravidelne zaspávať.

8. Doprajte si dostatočný spánok!

Pravdepodobne mi budete oponovať, že nemáte dostatok času na sedem alebo osem hodín spánku. Možno túžite mať viac času pre spánok, len si neviete nájsť spôsob, ako ho zladiť z inými prioritami.

Čo je vlastne našimi inými prioritami? Naše zdravie? Naše šťastie? Produktivita v práci? Vyrastajúce zdravé a štastné deti? Pravdou je, že v žiadnej z týchto oblastí nie je možné využívať plný potenciál, pokiaľ nenecháme oddýchnuť naše telo a mozog.

Nekvalitný spánok ma vplyv na hypertenziu, zhoršenie pamäte, spavosť ale aj nespavosť, bolesti hlavy po zobudení, chrápanie, poruchy rytmu srdca, sexuálnu impotenciu, sociálne problémy.  Ovplyvňuje spokojnosť s našimi vzťahmi a náladu.

obezita a spanok

Nezabúdajme, spálňa je priestor odpočinku určený iba dvom aktivitám-milovanie a spanie. Nenechajme sa v ňom rušiť televíziou a rôznymi ďalšími technologickými výdobytkami.

Zdroj obr.: listplanit.com, zdravyspanok.sk, quantumleapalchemy.com

Komentáre

komentáre

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach