Schudnúť, učiť sa cudzí jazyk, športovať, pravidelne sa o seba starať, zarábať viac… Aké predsavzatie si na rok 2018 dávate vy? Čo tak žiť bez stresu, byť šťastnejší, spokojnejší a úspešnejší? Tu je 6 cenných rád, ako v novoročných predsavzatiach vytrvať.

Podľa štatistík len 8 percent novoročných predsavzatí sa splní. Na to, aby ste dokázali svoje predsavzatie naplniť, napredujte malými krokmi, no vytrvalo. Vedeli ste, že po 21 dňoch sa činnosť, ktorú pravidelne opakujete, stáva zvykom? Stačí vydržať.

1. krok: Obklopte sa správnymi ľuďmi

Čím viac priateľov a rodinných príslušníkov máte okolo seba, tým lepšie. Deliť sa o úspech, šťastie, smútok a problémy prospieva v boji proti bolesti, depresii, pochmúrnym náladám či izolácii. Našou radou je socializácia, najlepšie však osobný kontakt, nie čas, keď si vylievate svoje srdce prostredníctvom Messengera či sociálnych sietí.

2. krok: Ďakujte

Keď dávate, určite aj prijímate. Keď prijímate, ďakujte. Buďte vďační aj za maličkosti, ktoré vedia zmeniť deň niekoho iného a v konečnom dôsledku aj ten váš. Verili by ste, že vďačnosť, súcit a láska znižujú fyzický stres prostredníctvom posilnenia parasympatického nervového systému?

3. krok: Venujte sa sebe

Balans medzi uponáhľaným životom a vnútorným pokojom sa skrýva v oddychu. Či zvolíte aktívny, alebo pasívny, je len na vás. Najdôležitejšie je, aby ste sa nejakému skutočne oddali. Vedeli ste, že taká obyčajná prechádzka vás nakopne proti únave a stresu rýchlo a úplne zadarmo? Stanovte si pravidlá a oddeľte čas na prácu a na relax. Nemusíte tešiť každého, potešte najmä samých seba. Prioritizujte. Majte realistické požiadavky na seba aj ľudí vôkol vás.

4. krok: Ide o dušu

Doprajte silu vašej duši, stačí na to joga a meditácia, alebo smiech, ľudský kontakt, hrejivý dotyk či kontakt so zvieraťom. Podľa teórie americkej terapeutky Virginie Satirovej človek potrebuje denne aspoň 4 objatia. Objímajte sa, je to zadarmo!

5. krok: Nezabúdajte „natankovať“ energiu

Aby váš mozog dokázal optimálne fungovať, potrebujete k tomu zdravé návyky. Dostatok kvalitného a včasného spánku, zdravú a pravidelnú stravu, dostatok slnečného pohladenia či pohybu, ideálne na čerstvom vzduchu vám k tomu isto pomôžu.

6. krok: Buďte pozitívni

Udržte si pohodu tým, že svoju myseľ nastavíte pozitívne. Povzbuďte vlastné ja dávkou pozitívnych slov. Tu je naša inšpirácia:
„Mám dostatok času na to, čo je pre mňa dôležité.“
„Verím v seba a v cestu, na ktorej sa nachádzam.“

Vykročte do nového roka tou správnou nohou, neklesajte na duchu a vydržte. A odrazu zistíte, že z vašich predsavzatí sa stane nový životný štýl bez stresu. Šťastný nový rok, priatelia!

 

Foto: Visualhunt.com

Komentáre

komentáre

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach