Deň blbec. Pokiaľ ste sa nenarodili pod šťastnou hviezdou, tak ste ho už určite zažili. Ráno sa pokazí auto, potom trčíte v zápche. Keď konečne prídete s meškaním do práce, oznámia vám, že sa vykonali zmeny, ktoré značne skomplikujú prácu.  Sadnete si na okuliare, niečo stratíte. Jednoducho, smola sa vám počas celého dňa lepí na päty.

Psychologička a autorka Alice Boyes uvádza niekoľko tipov ako si  zo stresujúceho dňa spravíte o niečo lepší.

zlý deň žena hlava o múr

1. Buďte k sebe láskavý

Pokiaľ máte stresujúci deň, a cítite, že povinnosti a okolie vás valcujú, potrebujete  trochu vlastnej opatery . Zatiaľ, čo očakávate chvíľu, kedy sa hviezdy vrátia na vašu stranu, dajte si za cieľ, že k sebe budete ohľaduplný a milý.

 

2. Získajte späť kontrolu

Dobrá nálada vychádza z kombinácie radosti, kompetentnosti a vedomia, že veci dotiahneme do konca. Tieto všetky pocity sa z nás strácajú počas zlého dňa. Keď zažívame kolobeh nešťastí, cítime sa frustrovane, demoralizovane a veci sú mimo našu kontrolu.

Preto si do programu zaraďte niečo, čo v daný deň môžete dokončiť. Deň nebude úplne neproduktívny a dodá vám pocit, že dokážete dosiahnuť, čo chcete. Napríklad, ak stále hľadáte kľúče, namontujte si k dverám háčik, na ktorý si ich zavesíte. Alebo si zálohujte vaše dokumenty. Skontrolujte si alarm na dome, skontrolujte si rezervu v aute. Urobte čokoľvek, čo vám dodá pocit základnej kompetencie a pomôže vám získať opätovný pocit kontroly.

zlý deň

3. Doprajte si a oceňujte sa

Prežívanie pozitívnych emócií, zvyšuje odolnosť počas stresových dní. Preto si spíšte krátky zoznam jednoduchých vecí, ktoré vám vedia zlepšiť náladu.

Napríklad:

  • Doprajte si vaše obľúbené jedlo, ktoré nejedávate často
  • Po ceste z práce choďte na masáž
  • Kúpte si knihu pre vlastné potešenie
  • Dajte si teplý, voňavý kúpeľ
  • Pozrite si obľúbený film.

Tento zoznam by sa mal skladať z jednoduchých vecí, ktoré viete mať pod kontrolou. Ak sa vám zoznam píše ťažko, zaznamenajte si, čo vám aktuálne napadne a neskôr ho dopĺňajte.

4. Všimnite si dopad stresujúcich udalostí

Ľudia často podceňujú dopad stresujúcich udalostí a frustrácie na ich náladu. Je omnoho jednoduchšie vyrovnať sa s jedným nezdarom, ako s viacerými nepríjemnosťami v jednom dni.  Pokiaľ máte pocit, že ste v koncoch so silami, uvedomte si, že veľa z vašich stresov je dočasných, jednorazových, alebo proste len náhodných. 

bez stresu

Zdroj: psychologytoday.com

Zdroj obr.: dov5cor25da49.cloudfront.net; zululandobserver.co.za

Komentáre

komentáre

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach